Thursday, December 30, 2010

bersyukur

salam,
lama dah aku xpost..
pekabar semua?
lg bpe hari je lg kte nk msuk thun baru..
harap2 pe yg kte da lalui di jdkn pengajaran..

erm, spnjg cuti sem ni aku sbuk dgn kje..
sbln aku di sg petani kedah..
mgajar mokhdar smbl brjln2..

mggu pertama,
kami mnginap di hotel pangkalan..
4 org peserta lelaki mginap dgn kami..
aku dan fatul di tugaskn di sana..
bilik nya ok la tp katil sgt xselesa..

hurm, satu hari kete sewa aku kne calar n di pancitkn..
sbb aku parking kat dpn kdai org..haha
abes rm420 aku..uwaaaa
yg xpuas ati nye g tau la, lg pn mlm tu hujan..
xkn la org nk mkn dlm ujan..haihh

mggu kedua,
lydia mginap dgn aku..
kami check in hotel de vista..
dkt je dgn cs..hehe
nenek dia baik sgt..
bg aku mcm2 benda..

mggu tu jgk besday aku..
abg dtg jenguk aku n kete papa dia..
kami g bengkel n cat kete tu blek..
tkot papa dia marah plak sbb tu kete baru..
smpt jln2 ngn abg kat sana..
rndu kat dia..

mggu ketiga,
ade 8 peserta tggl ngn kami..
kami sewa homestay di sri astana dkat dgn tol selatan sp..
huhh penat, akhirnya aku mntk tlg abg n mama dtg..
mereka dtg ambl alih catering n mkn mlm..
kereta mmg xmuat..abg la trpaksa tmpg kn kami pg2 dan ptg..

penat mmg pnt..rumah tu jauh..
dlm 15 minit baru smpi skola..
xpe, demi kerja aku sggup brkorban..
aku suka mgajar mereka..
kami smpt pergi ke pantai merdeka mggu tu..

mggu ke empat,
ade 6 org peserta perempuan mginap dgn kami..
kami crik homestay yg trdekat dgn skola..
di taman melur yg hanya ade 3 bilik..
sempit jgk la..tp nk wt cmne..

ade perselisihan fhm mggu ni..
aku pn xtau nk sebelahi pihak yg mane..
aku mntk maaf kpd semua..maaf sgt2..
tibe2 air kat umh tu xde..

kami pindah n jauh nya same dgn mggu lps..
arghh tension..da la umh mcm sarang lipas..
belambak lipas berkeliaran..
bdn kami pn gatal2..

tp apekn daya sume homestay lain pnuh..
sbr je la smpi abes sesi akhir tu..
aku dan abg smpt g tgk wyg cte kak limah blek umh..
hehe xbest pn..tp sonok dpt brsama abg..

kemudian kami blek perak..
aku duk sana smggu..
tgk wyg dgn abg, jln2 dgn mama..
dan kami pergi langkawi..
huhu best sgt..
wlpn duet byk abes tp sgt puas..

lps abes catering kami ke kl..
mereka antar aku blek ke rumah..
smggu mereka di sini..
aku bwk mereka jln2..
skjap je mlm aku kdg2 je bley kuar..
kami ke jakel shah alam, kl n sekitar bangi..

mama sgt pemurah..
byk yg dia belikn kat aku..
abg pn sama..terima ksh byk2..
satu hari nt aku akn bls jasa mereka..

pg td mereka baru brtolak blek ke kuala kangsar..
smga prjlnan mereka lancar..
aku sygkn mereka sama mcm kuarga ku sendiri..
insya-allah ade jodoh aku akn idup dgn abg..

No comments:

Post a Comment